تولید کننده انواع رنگ الکترواستاتیک در اصفهان

تولید کننده رنگ الکترواستاتیک

زرین فام در اصفهان برند ترین مرکز تولید رنگ پودری، با کیفیت ترین و مطمئن ترین رنگ پودری را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

اصول کاربردی رنگ آمیزی با رنگ کوره ای

اکنون که با مزایا و معایب انواع رنگ کوره ای، استفاده از آن ها در رنگ آمیزی سطوح فلزی آشنا شدید، زمان آن رسیده است تا اطلاعات بیشتری در مورد فرآیند رنگ آمیزی با رنگ کوره ای بیاموزید. اصل کلی در روش رنگ آمیزی با رنگ کوره ای شامل سیستم اسپری الکترواستاتیک است که تحت یک میدان الکتریکی و اثرات ذرات باردار کار می کند. اجازه دهید این مفهوم را با ذکر یک مثال توضیح دهیم.

حتماً تا به حال شاهد آن بوده اید که لباس های پشمی یا سطوح پلاستیک قادرند پُرزها یا موها را به خود جذب کنند؛ این دقیقاً به خاطر وجود ذرات باردار بر روی سطح پلاستیکی یا پشمی است که می تواند ذرات دیگر را جذب کند. این پدیده درست همان چیزی است که در روش رنگ آمیزی با رنگ کوره ای رخ می دهد. به این ترتیب، اساس روش رنگ آمیزی الکترواستاتیکی را می توان اِعمال یک پوشش مناسب رنگ بر روی سطوح فلزی دانست که ناشی از قانون جذب میان ذرات باردار مثبت و منفی است. اصول رنگ آمیزی با رنگ های کوره ای به این شرح است؛ ذرات رنگ کوره ای پودری به صورت آئروسل (ذرات جامد به شکل غبار)، از انتهای نازل تفنگ اسپری رنگ آمیزی خارج می شوند؛ این فرآیند با استفاده از فشار کمپرسور انجام می گیرد. در این حالت اگر رنگ آمیزی یک سطح وسیع، مورد نظر باشد نقاش می تواند با حرکت تفنگ اسپری، ذرات خروجی از نازل را به سایر قسمت ها هدایت کند اما اگر رنگ آمیزی نقطه ای، مورد نظر باشد، سر نازل در منطقه معین شده تنظیم می گردد

تولیدکننده رنگ الکترواستاتیک

مقایسه رنگ پودری

با توجه به ویژگی‌‌‌های بسیاری که خدمات رنگ الکترواستاتیک پودری در مقایسه با رنگ مایع دارد می‌توان آنها را در عنوان‌‌‌های مختلف با یکدیگر مقایسه نمود که از جمله بخش‌‌‌های این مقایسه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

حذف کامل حلال‌ها و ضایعات در هنگام مهیا نمودن رنگ پودری
⚡️در صورتی که حین رنگ آمیزی به وسیله رنگ پودری اشتباهی صورت گرفت میتوان آنرا به راحتی اصلاح نمود.
⚡️استفاده از رنگ پودری نیروی کمتری را به خود مشغول می‌کند و از دوام و ثبات بیشتری برخوردار می‌باشد.
⚡️خدمات رنگ الکترواستاتیک به حفظ محیط زیست کمک میکند و در هنگام استفاده از آن به یک سیستم تهویه معمولی نیاز خواهید داشت.
⚡️به سیستم تهویه هوای ضعیف تری نیاز پیدا خواهید کرد.
⚡️استفاده از خدمات رنگ پودری دور ریز زیادی نداشته و ۹۹ درصد آن قابل استفاده می‌باشد.

تولید رنگ الکترواستاتیک

ویژگی رنگ های الکترواستاتیک

پوشش های پودری همگن، منسجم و بدون نیاز به حلال ها است؛ بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این یکی از دلایلی است که پوشش رنگ پودری نسبت به رزین های مایع از مقاومت بیشتری برخوردار است

یک نمونه از عملکرد برتر رنگ پودری  به نسبت رنگ مایع توسط یک سازنده باکس باطری فولادی برای کامیون های الکتریکی گزارش شد، او دریافته بود که حتی رنگ مایع با کیفیت خیلی بالا نیز فقط برای شش ماه دوام می اورد و رنگ روی باطری خراشیده شده و از بین می رود و اسید باطری از زیر باعث از بین رفتن رنگ مایع روی باکس می شود که در پوشش رنگ پودری در برابر این اسید مقاومت خیلی بیشتری از خود نشان می هد. برای رسیدن به ضخامت کافی برای مقاومت در برابر خوردگی لازم است در رنگ های مایع از دو مرحله رنگ آمیزی عبور کرد که در پوشش الکترواستاتیک ضخامت از ۴۰ تا ۷۰ میکرون می تواند در یک بار پاشش استفاده شود و این نیاز به دو بار پاشش را حذف می کند. یک تولید کننده قطعات خودرو با سیستم رنگ مایع یک آزمایش ۹۶ ساعته در اسپری نمک را انجام داد که بعد از تبدیل به یک پوشش رنگ پودری این زمان به بیش از ۴۰۰ ساعت در همان آزمایش ارتقاء پیدا کرد.

 

 

کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

فروش رنگ پودری به صورت عمده

لیست قیمت انواع رنگ پودری به صورت عمده

رنگ پودری الکترواستاتیک نوعی از رنگ است که به وسیله گان الکترواستاتیک روی سطح موردنظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *