خرید رنگ کوره ای در شیراز

خرید رنگ پودری

ضرورت رنگ کوره ای در بدنه خودرو ها

در تعریف این نوع این رنگ در اصل هیچ تفاوتی بین دیگر انواعش نیست و در اصل رنگ کوره ای یک روش و ابزاریست برای بالا بردن کیفیت در کار می باشد. ولی عموم مردم برداشت و استدلال های نادرستی از رنگ کوره ای دارند و بر این باورند که این روش به این صورت است که می بایست بدنه ی خودرو خود را رنگ کرده و سپس ماشین خود را در معرض یک نور شدید یا حرارت و یا حتی در محفظه ای شبیه کوره همراه با دمای متناسب قرار دهند. ولی این طرز فکر و باور اشتباهی است که همه دارند. این عمل نه تنها مناسب نبوده بلکه کیفیت پایین تری از رنگ های معمولی در بدنه خودرو ایجاد می کند.

بنابراین باید گفت که کوره، محفظه ای عاری از هر گونه ذرات پراکنده در هوا مانند گرد و غبار بوده که درون این محفظه هوای کاملا تمیزی جریان دارد. که این عوامل محیطی بر روی رنگ بدنه خودرو بی تاثیر می باشند، یعنی محیط ایزوله می باشد و همان اندک هوای تمیزی هم که در کوره موجود می باشد فیلتر می شود. که در این میان بیشتر افرادی که در این زمینه ها فعالیت دارند با در نظر نگرفتن عوامل جوی و حتی با ایجاد کردن محیط های غیر استاندارد شبیه اتاقک های پلاستیکی برای رنگ کاری اقدام به انجام این کار می کنند که روشی نادرست می باشد.

خرید رنگ پودری

مزایا و معایب رنگ کوره ای و یا الکترواستاتیک

فرآیند رنگ آمیزی با رنگ کوره ای (رنگ الکترواستاتیک) شامل عملیاتی است که طی آن، رنگدانه های پودری یا در حقیقت، همان پیگمنت های جامد به واسطه پیوندهای شیمیایی و فرآیندهای الکتریکی بر روی سطوح مورد نظر قرار می گیرند. ذرات رنگ های کوره ای از طریق تجهیزات خاص به روی سطح، پاشیده می شوند. در این حالت، سطوح فلزی، رنگدانه هایی که دارای بار منفی هستند را به سمت خود جذب می کنند؛ ذرات رنگ به واسطه بار منفی، سریعاً به سمت بارهای مثبت سطح فلزی جذب شده و روی آن قرار می گیرند. رنگ آمیزی با رنگ های کوره ای، مؤثرترین تکنیک رنگ آمیزی سطوح فلزی محسوب می شود و کاربردهای متنوعی را تحت پوشش قرار می دهد.

خرید رنگ کوره ای

دمای استاندارد در کوره ها

دمای استاندارد در کوره ها برای اینکه یک رنگ کوره ای مرغوب و مناسبی حاصل شود می بایست حدود ۲۳ تا ۲۴ درجه باشد. با توجه به اینکه برای کنترل دمای داخل کوره از تکنولوژی خاص خود با بهره گیری از سنسورهای کنترل حرارت و دما استفاده می شود تا دمای اتاق و نوسانات آن کنترل شود و این عمل ثابت ماندن دما در داخل کوره باعث می شود که به مولکول های رنگ و کلر اجازه داده شود تا فاصله بین مولکولی خود را تا حدی پایین بیاورند که نتیجه آن یک دست و صیقل شدن رنگ سطح بدنه خودرو شود و از نظر یک کارشنارسی رنگ بدنه خودرو سطح بدنه ماشین کریستالی و یکدست شده اشت.بعد از کنترل این دما توسط متخصص مربوطه در مرحله بعد که چند دقیقه ای در این دمای ثابت ۲۳ الی ۲۴ درجه بوده است شروع به بالا بردن درجه حرارت کوره می نمایند، بطوری که این حرارت دما تا ۶۲ درجه سانتی گراد برده می شود تا رنگ کاملا به پختگی و ظرافت خود برسد.

 

کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

دستگاه پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک

قیمت بهترین دستگاه پاشش رنگ پودری

شرکت زرین فام؛ فروش دستگاه پاشش رنگ پودری با بهترین قیمت و کیفیت، تعمیرات تخصصی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *