خرید و فروش انواع رنگ کوره ای

خرید و فروش رنگ کوره ای

اگر به دنبال رنگ پودری بسیار با کیفیت هستید می توانید با خیال راحت از سراسر کشور، رنگ مد نظرتان را چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری خریداری کنید.

رنگ کوره ای چیست

رنگ کوره ای یا رنگ الکترواستاتیک، نوعی رنگ صنعتی است که در دو نوع رنگ های پودری و رنگ های مایع کوره ای در صنایع رنگ و پوشش تولید می شوند و کاربردهای گسترده ای در حوزه رنگ آمیزی انواع سطوح فلزی دارند. به عبارت دیگر، رنگ های پودری الکترواستاتیک، بهترین نوع رنگ صنعتی به شمار می روند که دارای کمترین آثار مخرب زیست محیطی بوده و سلامتی کارگران را تهدید نمی کنند. در حال حاضر طیف وسیعی از انواع رنگ کوره ای برای رنگ آمیزی سطوح مختلف به کار می روند. انتخاب استفاده از رنگ الکترواستاتیک پودری یا مایع به نظر کارخانه های مصرف کننده بستگی دارد اما به نظر می رسد رنگ های پودری کوره ای، بهترین گزینه برای صنایع فلزی باشند.

خرید و فروش رنگ کوره ای

دستورالعمل رنگ کاری و حفاظت در برابر زنگ زدگی

  1. به منظور افزایش چسبندگی رنگ کوره ای و ایجاد پوشش مناسب بر روی سطوح فلز، ضروریت قطعات فلزی بعد از ساخت و قبل از رنگ آمیزی (رنگ کوره ای) مراحل سه گانه چربی زدایی ،زنگ زدایی ، فسفاته کاری و سپس کشیدن یک لایه آستری را به عنوان زیرسازی رنگ پودری سپری نمایند.
  2. رنگ کاری : سازنده قطعه با توجه به منطقه ای که قطعه در آنجا نصب می شود، باید نوع رنگ پودری و ضخامت پوشش را انتخاب و به کار برد.
  3. بعد از رنگ آمیزی (  رنگ پودری ) آزمونهایی بر روی قطعه انجام شده و در صورت موفقیت آمیز بودن آین آزمونها ، رنگ آمیزی قطعه قابل قبول خواهد بود.

حرارت مورد نیاز کارگاه رنگ کوره ای:

استاندارد حرارتی در کوره حدود ۲۳ تا ۲۴ درجه است و این دما به‌طور دقیق در هر بخشی از اتاق کوره وجود دارد زیرا پیوسته با سنسورها کنترل می‌شود و دمای اتاق نوسان نمی‌کند. ثابت ماندن دما به مولکول‌های رنگ و کلر اجازه می‌دهد ضمن کاهش فاصله مولکولی بین خودشان که موجب استحکام رنگ می‌شود، شکل کریستالی منظم‌تر و یکدست‌تری پیدا کنند. در این فرصت متخصص رنگ از اتاق کوره خارج شده است ولی دمای اتاق هنوز در ۲۳ یا ۲۴ درجه ثابت می‌ماند. بعد از چند دقیقه حرارت اتاق کوره تا ۶۲ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود تا رنگ به اوج پختگی و ظرافت برسد.

چراغ‌های IR مثل همان ذغال عمل می‌کنند و رنگ را از زیر خشک می‌کنند زیرا دمای بدنه و سطح کار نیز با دمای اتاق برابر است. اما یک بخاری فقط بخش کوچکی از سطح بدنه را از رو خشک می‌کند و زیر رنگ هنوز خیس است. تازه زمانی که بستر زیر رنگ خشک می‌شود، آغاز تغییرات منفی در رنگ است که کدری، فرورفتگی، مات شدن و …  از جمله این اشکالات است.

خرید و فروش رنگ کوره ای

کوره و رنگ کوره ای

در تعریف این نوع این رنگ در اصل هیچ تفاوتی بین دیگر انواعش نیست و در اصل رنگ کوره ای یک روش و ابزاریست برای بالا بردن کیفیت در کار می باشد. ولی عموم مردم برداشت و استدلال های نادرستی از رنگ کوره ای دارند و بر این باورند که این روش به این صورت است که می بایست بدنه ی خودرو خود را رنگ کرده و سپس ماشین خود را در معرض یک نور شدید یا حرارت و یا حنی در محفظه ای شبیه کوره همراه با دمای متناسب قرار دهند. ولی این طرز فکر و باور اشتباهی است که همه دارند. این عمل نه تنها مناسب نبوده بلکه کیفیت پایین تری از رنگ های معمولی در بدنه خودرو ایجاد می کند.

بنابراین باید گفت که کوره، محفظه ای عاری از هر گونه ذرات پراکنده در هوا مانند گرد و غبار بوده که درون این محفظه هوای کاملا تمیزی جریان دارد. که این عوامل محیطی بر روی رنگ بدنه خودرو بی تاثیر می باشند، یعنی محیط ایزوله می باشد و همان اندک هوای تمیزی هم که در کوره موجود می باشد فیلتر می شود. که در این میان بیشتر افرادی که در این زمینه ها فعالیت دارند با در نظر نگرفتن عوامل جوی و حتی با ایجاد کردن محیط های غیر استاندارد شبیه اتاقک های پلاستیکی برای رنگ کاری اقدام به انجام این کار می کنند که روشی نادرست می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

دستگاه پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک

قیمت بهترین دستگاه پاشش رنگ پودری

شرکت زرین فام؛ فروش دستگاه پاشش رنگ پودری با بهترین قیمت و کیفیت، تعمیرات تخصصی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *