قیمت خرید رنگ الکترواستاتیک در شرکت زرین فام

دستگاههمانطور که در مطالب قبلی که روی سایت زرین فام درباره قیمت خرید یا فروش رنگ های الکترواستاتیک گذاشته شد،در شرکت زرین فام امید بر آنست که این شرکت بتواند در راستای تولیدات داخلی و روند پیشرفت صنعت گامی بزرگ در تامین انواع رنگ های پودری داشته باشد.

رنگ آمیزی رنگ های الکترواستاتیک و پودری

در این روش رنگ آمیزی بصورت پاشش روی سطح فلزات یعنی بارور کردن قطعات الکترونیکی انجام می شود.بدین صورت که رنگ دارای بار منفی می شود و باعث می شود که رنگ به قطعه چسبیده شود و پس از رنگ آمیزی وارد کوره پخت رنگ شود و در حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد در مدت زمان ۱۰ الی ۲۰ دقیقه پخته می شود.

دستگاهرنگ آمیزی رنگ الکترواستاتیک به روش های نوین

امروزه با روش های بسیار پیشرفته تکنولوژی در زمینه های بوجود آمدن رنگ ها و دستگاه های پاشش رنگ آمیزی جدیدتر کمتر کسی  به سراغ رنگ های قدیمی تر می روند و افراد سعی می کنند به دنبال نسل جدید رنگ،از جمله رنگ های  پودری و رنگ های الکترواستاتیک رفته و برای امور رنگ آمیزی خود از این نوع رنگ آمیزی استفاده کنند زیرا هم سهولت در کاربرد و هم  استفاده آسان دارد همچنین از نظر کیفیت و دوام مقرون به صرفه می باشد.

رنگ های الکترو استاتیکانواع شیوه های رنگ آمیزی رنگ الکترواستاتیک

  1. پیش گرما
  2. پس گرما
  3. مشعل پاش
  4. مادون قرمز

۱٫روش پیش گرما:در این روش ابتدا قطعه مورد نظر به اندازه کافی حرارت دیده و سپس رنگ به آن اسپری می شود.رنگ آمیزی به شیوه پیش گرما ویژگی هایی دارد که برخی از آنها شامل این موارد است در این روش میزان چسبندگی زیاد است.رنگ الکترواستاتیک در برابرخراش دیدگی و جدا شدن رنگ از روی فلزات، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان میدهد.

۲٫روش پس گرما در رنگ های الکترواستاتیک:در این روش که متداول ترین روش استفاده در ایران می باشد.ابتدا قطعه رنگ شده و بعد در معرض نور خورشید قرار میدهند.

۳٫شیوه مشعل پاش:در این روش رنگ به صورت تفنگ های پاشش رنگ هم زمان که پودر به سمت قطعه پاشیده میشود شعله را نیز به سمت آن هدایت می کنند و رنگ را می پزند.

۴٫شیوه مادون قرمز:در این روش ابتدا فرایند رنگ آمیزی بوسیله ربات یا تفنگ انجام میگیرد و بعد از آن قطعه یا قسمت رنگ شده را زیر لامپ مخصوص (مادون قرمز)قرار می دهند تا سخت شود.این شیوه مناسب قطعاتی است که بزرگتر از ورودی کوره های پخت هستند با استفاده از این روش مادون قرمز میتوان بخشی از یک قطعه بزرگ را رنگ آمیزی کرد.این شیوه به امکانات کمتری نیاز دارد.

آماده سازی قطعه برای رنگ کردن

در ادامه آشنایی با رنگ پودری مراحل رنگ‌آمیزی آن را توضیح می‌دهیم. مرحله اول، چربی‌گیری قلیایی از قطعه، مرحله دوم شستشو قطعه، مرحله سوم ایجاد لایه فسفاته، مرحله چهارم رنگ‌آمیزی و مرحله آخر نیز قرار‌گیری در کوره است.در مرحله چربی‌گیری روش کار بدین صورت است که قطعه مورد نظر را در یک وان مخصوص قرار می‌دهند سپس اسیدهای قلیایی را تا دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد گرما داده و قطعه را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در آن غوطه‌ور می‌کنند تا آلودگی‌ها و چربی‌های سطح آن پاک شود. بعد از مرحله چربی‌گیری نوبت به شستشو می‌رسد. در این زمان آب ولرم به صورت اسپری بر روی قطعه پاشیده می‌شود تا مواد قلیایی باقی‌مانده از مرحله چربی‌گیری از روی سطح مورد نظر پاک شود. در مرحله سوم مواد فسفاته را بر روی قطعه به وسیله اسپری اعمال می کنند.

رنگهای پودریمزایای استفاده از رنگ الکترواستاتیک

  • فرآیند رنگ‌آمیزی با این نوع از رنگ‌ها،بسیار آسان است.
  • با وجود ایجاد لایه‌ای نازک از رنگ،پوشش دهی و دور پوشانی مطلوبی دارد.
  • تنها با یک لایه رنگ خواص آلی فیزیکی و شیمیایی مطلوبی برای محصول به وجود می آید.
کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

خرید و فروش عمده رنگ کوره ای در تبریز

خرید و فروش عمده رنگ کوره ای زرین فام، با مناسب ترین قیمت عرضه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *