مرکز تخصصی فروش دستگاه پاشش

مرکز فروش دستگاه پاشش

خرید دستگاه پاشش رنگ پودری یکی از مهم ترین موارد هنگام رنگ امیزی توسط رنگ های پودری است. پس هنگام خرید آن بسیار دقت کنید. زرین فام با کیفیت ترین و به صرفه ترین رنگ پودری را با ضمانت و خدمات پس از فروش در کمترین زمان در اختیار شما قرار خواهد داد.

دستگاه پاشش

طریقه استفاده از دستگاه های پاشش آن است که محصول مورد نظر ، در كابين پاشش رنگ قرار مي گيرد و توسط اتصالي رسانا ، كه از قبل تعبيه شده است، به زمين (به ارت ) متصل مي گردد. بعد از اطمينان از اتصال محصول به ارت ، ذرات رنگ توسط سيستم رنگ پاش باردار شده و  به قطعه مورد نظر پاشيده مي شود. در پاشش پودر الکترواستاتیک، پودر از درون يك واحد تغذيه و از راه شيلنگ تغذيه به تپانچه (هاي) پاشش، پمپ مي‌شود. تپانچه‌ها پودر را به شكل توده غباري پراكنده، به سمت قطعة رنگ شونده هدايت مي‌كنند. با نزديك شدن ابر پودر باردار الكترواستاتيك به قطعة متصل به زمين، نوعي ميدان جاذبة الكتريكي ايجاد مي‌شود كه ذرات پودر را به سوي قطعه مي‌كشد و سطح قطعه را مي‌پوشاند. فايدة اصلي اين نوع پاشش اتلاف بسيار كم رنگ و ايجاد ضخامت كاملاً يكنواخت روي سطح بدون وجود اپراتور ماهر است. در ضمن، اين نوع پوشش‌ها دوام و پايداري زيادي دارند. به منظور جلوگيري از انتشار پودر در فضاي كارگاه، قطعه در اتاقكي موسوم به كابين پاشش قرار مي گيرد و كاربر امكان مي يابد پودر رنگ را با استفاده از دستگاه پاشش الکترواستاتیک روي سطح قطعه بنشاند. پودرهاي معلق در فضاي كابين توسط سيستم بازيافت پودر كه مجهز به موتور مكنده است از كابين خارج مي شود و مانع از تجمع غبار پودر و وارد شدن به محوطه كارگاهي مي گردد.

بسته به محصول و نوع و ظرفيت خط، اندازه و نوع كابين پاشش متفاوت است. در خطهاي مجهز به كانواير كه آنها را خطوط پيوسته مي ناميم، به طور متداول اندازه طولي كابين بيشتر است كه باعث     مي شود سرعت خط افزايش يافته و ميزان ظرفيت رنگ كاري نيز افزوده شود. در خطوط رنگ مجهز به ربات پاشش، محفظه هاي پاشش مخصوصي در ديواره كابين تعبيه مي شود كه امكان حركت عمودي تپانچه ها در فضاي كابين ميسر شود. همچنين كابين ( ساده يا اتوماتيك) مجهز به دريچه پاشش است كه كاربر از طريق آن قطعه را رنگ آميزي يا لكه گيري نمايد.

در روش پاشش پودر الكترواستاتيك تا حدود ۹۹% از پودر اضافه پاشيده را مي‌توان دوباره جمع‌آوري و استفاده كرد. اتلاف پودر در اين روش در مقايسه با سيستم‌هاي رنگ‌كاري مايع به كمترين حد خود مي‌رسد. به علاوه، در اكثر موارد با استفاده از رنگ پودري مي‌توان با يك بار كار، ‌رنگ كاري را بدون جاري شدن رنگ روي سطح قطعه يا بادكردن لايه رنگ كامل كرد.

https://aparat.com/v/6N1uV

بازیافت پودر

يکي از روشهاي موثر و بهينه بازيافت و جمع آوري پودر، استفاده توامان از يک مونو سايکلون و  مجموعه اي از فيلتر است که  ميزان کارايي سيستم را تا ۹۹% افزايش مي دهد. مزيت عمده اين سيستم، جمع آوري و بازيافت پودر در سه مرحله است. ابتدا پودر معلق در فضاي کابين توسط يک مونو سايکلون مکش شده و بخش اعظم پودر که قابل استفاده مجدد در خط رنگ است، جدا شده و در داخل مخزني که در انتهاي سايکلون تعبيه شده است جمع آوري مي شود. خروجي هوا و مقدار کمي از پودر وارد سيستم فيلتر شده که مابقي پودر از هوا جدا مي شود.  پودر جمع آوري شده در اين قسمت، بسته به نظر کاربر قابل استفاده مجدد يا دور ريز است . در مرحله سوم نيز، فيلترهاي پارچه اي پيش بيني شده است که آلودگي محيط کارگاه را به حداقل مي رساند. بدليل آنکه تمامي سايکلون از استيل مي باشد، در نتيجه تميزکاري آن و نيز تعويض رنگ براي خط رنگ تسهيل شده و زمان توقف خط نيز به طور چشمگيري کاهش مي يابد.

در اين سيستم بدليل وجود مونو سايکلون، عمر مفيد فيلترها تا چندين برابر افزايش مي يابد. بکارگيري اين سيستم براي خطوط رنگ اتوماتيک و کابين هاي پاشش با حجم پاشش بالا توصيه مي شود.

جهت اطلاعات بیشتربا کارشناسان ما در تماس باشید.

کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

فروش انواع کاغذ دکورال

فروش انواع کاغذ دکورال در سیرجان

انواع کاغذهای جدید دکورال در صدها طرح متنوع جهت استفاده در تولید لوازم خانگی، هود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *