مرکز فروش فیلم و کاغذهای دکورال

اگر به دنبال با کیفیت ترین کاغذ دکورال برای کسب و کار خود هستید زرین فام با بیش از ۵۰ مدل بهترین و به صرفه ترین کاغذ دکورال را در اختیار شما قرار می دهد. جهت اطلاعات بیشتر با همکاران ما در تماس باشید.

پوشش های دکورال (طرح چوب و سنگ ) :

پوشش‌های طرح چوب، نمایی کاملا واقعی از اغلب چوب‌های گران‌بها و زیبا مانند چوب گردو، راش، بلوط، فندق و . . . را دارا می‌باشد که علاوه بر حفظ منابع طبیعی جلوه‌های بسیار زیبایی از طبیعت را برای محیط منزل، محل‌کار و و اماکن عمومی شهر به ارمغان خواهند آورد.

مراحل دکورال :

ابتدا پروفیل ها با رنگ های پودری نظیر پلی اورتان ها پوشش داده می شود. علت استفاده از پوشش های  پودری زیرسازی مناسب جهت قرارگیری فیلم بر روی پروفیل آلومینیوم است.

پوشش های پودری خود دارای سه مرحله است:

مرحله اولیه شامل چربی گیری و تمیز کاری ( pretreatment)

پاشش رنگ پودری (powder spray)

پخته شدن در کوره (curing)

۲  .  پروفیل های  رنگ شده پس از خروج از کوره با فیلم های مخصوص (دکورال ) پوشش داده می شوند .این فیلم ها کاملا بر روی سطح پروفیل وکیوم می شود.

۳  .  سپس درکوره مخصوص دکورال در دما ی۲۰۰ الی ۲۳۰c حرارت می بینند .در این مرحله نقش فیلم به سطح پروفیل انتقال پیدا می کند.

۴  .  بعد از پخت در کوره و خنک شدن لایه فیلم را ازسطح پروفیل جدا می کنند.

عملیات ایجاد این طرح‌ها به صورت کاملاً اتوماتیک بوده که پس از مراحل شستشو، کروماته و پاشش رنگ‌های پودری الکترواستاتیک انجام می‌شود.

فرآیند دکورال

مبناي كار بسيار ساده است. پوشش دهي و دكور كردن : ابتدا قطعه مورد نظر با استفاده از دستگاه پاشش پودري با لايه اي از رنگ با قطر حدود ۶۰ ميكرون پوشيده مي شود. عمل پليمريزاسيون پودر يا همان پخت رنگ در دماي بين ۱۸۰ تا ۲۲۰ درجه سانتيگراد ( بسته به نوع و ضخامت لايه رنگ ) به مدت ۱۵ الي ۲۰ دقيقه انجام مي شود. پس از خروج قطعه از كوره قطعه براي دكور كردن آماده است. لازم به ذكر است كه رنگ پايه باعث سختي سطح محصول نهائي، حفاظت آن در برابر نور، آب و هوا، سايش، فرسايش و رطوبت مي شود. كاغذهاي از پيش چاپ شده با رنگدانه هاي آلي ، نقش اساسي در انجام فرآيند سابلي دكور را دارند. به منظور توليد محصولي با كيفيت عالي، كاغذ يا فيلم بايد تمام سطوح قطعه را بپوشاند و هيچ هوايي بين سطوح كاغذ و فلز وجود نداشته باشد.

به اين منظور با استفاده از سيستم خلا كه در تجهيزات دستگاه سابلي دكور تعبيه شده است همه هواي موجود بين سطح فلز و كاغذ مكيده مي شود. اين عمل امكان چسبيدن كامل كاغذ به سطح قطعه را مي دهد. سپس قطعات تحت دماي ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه و مدت زمان مشخص كه بستگي به طراحي هاي خاص هر دستگاه دارد، قرار مي گيرند كه طي اين شرايط يك پديده كاملاً فيزيكي اتفاق افتاده و جوهر موجود در طرح بطور كامل به فلز منتقل مي شود. به عبارت ديگر دما، فشار و زمان، ۳ پارامتر اصلي در انجام اين فرآيند است. فرآيند بكار رفته در اين سيستم به Sublimation يا چاپ حرارتي موسوم است.

Sublimation فرآيندي است فيزيكي كه طي آن ماده از حالت جامد بدون آنكه به مايع تبديل شود، مستقيماً به حالت گاز در مي آيد. در اين فرآيند به جهت دماي بالا، مولكولهاي رنگدانه هاي كاغذ كه پيوندهاي ضعيفي با يكديگر دارند از يكديگر گسسته شده و بصورت گاز وارد لايه فلز مي شوند. بي آنكه تغييري در رنگ يا طرح اصلي ايجاد شود. رنگدانه ها به اين صورت جذب سطح فلز شده و عملاً با لايه رنگ پودري ايجاد يك لايه واحد مي نمايند. به گونه اي كه تفكيك دو لايه به هيچ وجه امكان پذير و قابل تشخيص نيست.

 

کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

خرید جدیدترین کاغذهای دکورال در تهران

امروزه به دلیل مزایا و متنوع بودن طرح کاغذ های دکورال، مشتربان زیادی را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *