مناسب ترین کاغذ دکورال با کیفیت عالی

مناسب ترین کاغذ دکورال

کاغذهای جدید دکورال در ۵۰ طرح متنوع جهت استفاده در تولید لوازم خانگی، پروفیل آلومینیوم ، هود آشپزخانه، یخچال، کابینت و … موجود و قابل ارائه است.

کلیات فرآیند دکورال

در فرایند دکورال آلومینیوم ابتدا سطح آلومینیوم را شستشو میدهند تا عاری از هر گونه گرد و غبار و یا چربی باشد. سپس وارد پروسه پوشش رنگ پودری میشود. پوشش رنگ پودری سطح آلومینیوم را برای دکورال اماده میکند و قدرت جذب آن را بیشتر میکند. پس از رنگ پاشی، پروفیل داخل کوره حرارت داده میشود. پس از خنک شدن ، فیلم طرح دکورال روی پروفیل کشیده میشود. پس از هواگیری پروفیل را تحت حرارت ۲۰۰ تا ۳۵۰ درجه قرار میدهند تا طی فرآیند تصعید طرح روی فیلم به پروفیل نقش ببندد. سپس پلاستیک فیلم را براحتی از روی پروفیل جدا میشود.

مناسب ترین کاغذ دکورال

دکورال

از مزایای رنگهای پودری دکورال با مقاومت سایشی بالا و انعطاف پذیری مطلوبی که دارند کاملا مناسب برای انواع سطوح فلزی هستند و با توجه به مقاومت خوردگی زیاد قابل استفاده برای فضای بیرون ساختمان نیز می باشند. رنگ های دکورال زرین فام با چاپ پذیری عالی و قدرت پوشش دهی بالای خود به گونه ای کاملا هماهنگ با کاغذهای دکورال میناکو تولید می شوند برای همین استفاده از کاغذ یا رنگ متفرقه به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

این گروه رنگ پودری در صنایع پروفیل آلمینیوم و کابینت آشپزخانه کاربرد زیادی دارند. نقش پذیری بالا از کاغذ و یا فیل، کمترین میزان چسبندگی کاغذ (مشروط به پخت کامل رنگ) و عدم اختلاط خطوط کاغذ در دمای بالا از مزیت های نسبی رنگ زرین فام است.

این نوع رنگ آمیزی موجب نقش بستن جلوه ای خاص از طرح چوب در سطح مورد نظر می گردد. طرح های دکورال بصورت فیلم های پلیمری بوده و دارای تنوع بسیار زیادی می باشند. این نوع رنگ که به عنوان لایه اول در پوشش سطح فلزی استفاده می گردد جزء رنگ‌های پودری به حساب می آید

. شیوه رنگ آمیزی دکورال به این صورت می باشد که در ابتدا با استفاده از آستر پودری مخصوص رنگ دکورال، سطح پروفیل آلومینیوم پوشیده شده که آمادگی سطح فلز جهت دکور کردن، پس از پخت رنگ داخل کوره الکترواستاتیک ایجاد می گردد. دلیل استفاده از پوشش پودری، زیرسازی مناسب برای قرارگیری فیلم بر روی آلومینیوم می باشد. رنگ پايه موجب سختی سطح محصول نهائی، حفاظت در برابر شرایط جوی همچون نور، آب و هوا، سايش، فرسايش و رطوبت مي شود.

مناسب ترین کاغذ دکورال

بررسی ویژگی های فرآیند دکورال

 كاغذ (فیلم) های از پیش چاپ شده با رنگدانه های آلی ، نقش اساسی در انجام فرآیند سابلی دكور را دارند. به منظور تولید محصولی با كیفیت عالی، كاغذ یا فیلم باید تمام سطوح قطعه را بپوشاند و هیچ هوایی بین سطوح كاغذ و فلز وجود نداشته باشد.
به این منظور با استفاده از سیستم خلا كه در تجهیزات دستگاه سابلی دكور تعبیه شده است همه هوای موجود بین سطح فلز و كاغذ مكیده می شود. این عمل امكان چسبیدن كامل كاغذ ( فیلم) را به سطح قطعه می دهد.
سپس قطعات تحت دمای ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه و مدت زمان مشخص كه بستگی به طراحی های خاص هر دستگاه دارد، قرار می گیرند كه طی این شرایط یك پدیده كاملاً فیزیكی اتفاق افتاده و جوهر موجود در طرح بطور كامل به فلز منتقل می شود.
به عبارت دیگر دما، فشار و زمان، ۳ پارامتر اصلی در انجام این فرآیند است. فرآیند بكار رفته در این سیستم به Sublimation یا چاپ حرارتی موسوم است.

 

کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

تولیدکننده با کیفیت ترین رنگ های الکترواستاتیک

تولیدکننده باکیفیت ترین رنگ پودری الکترواستاتیک

رنگ پودری زرین فام با هدف تولید کننده باکیفیت ترین رنگ پودری در صنعت رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *