عرضه کننده رنگ پودری الکترواستاتیک در استان اصفهان

رنگ پودریشرکت زرین فام استان اصفهان که خود تولید کننده و عرضه کننده رنگهای پودری صنعتی در سطح استان اصفهان میباشد آماده خدمت رسانی به دیگر استانهای کشور با ارسال پک های رنگ پودری الکترواستایک با هزینه های مناسب در خدمت رسانی مهیا می باشد.

روش های پاشش رنگ الکترواستاتیک

رنگهای پودری الکترواستاتیک به دو صورت عمده پاشش میشود:

  1. به صورت دستی(مانند گان یا اسلحه)
  2. به صورت رباتیک یا خودکار

مثال:فلز مورد نظر شما جهت رنگ آمیزی به کابین پاشش رنگ منتقل می شوند و فضای مناسبی جهت این کار و یا گردش کمد در نظر گرفته می شود.کابین دارای دهنه های ورودی و خروجی، دهنه ی پاشش رنگ ، سیستم روشنایی و … می باشد.طراحی و ساخت کابین پاشش براساس شکل ، ابعاد و نوع پاشش و … انجام می گیرد.

رنگ الکترواستاتیکپاشش مرحله ای در رنگ های الکترواستاتیک

فلزات ابتدا در یک کوره گرم می شوند،سپس توسط تفنگ ، همراه با بار یا بدون بار الکترواستاتیک، پاشش صورت می گیرد.پودر گداخته می شود تا پوشش با ضخامت تا ۱۲۰ میکرون ، شکل بگیرد.در صورتی که تکمیل عملیات پخته شدن ضرورت داشته باشد، می توان آن را دوباره انجام داد.

مزیت های رنگ های پودری الکترواستاتیک

مزیت‌های رنگ پودری الکترواستاتیک نسبت به رنگ‌های سنتیِ مایع (پایه حلال) این است که در رنگ پودری نیازی به حلال نیست، رنگ پودری آلودگی کمتری ایجاد می‌کند و دوام بیشتری دارد. باید در نظر داشت که در رنگ‌های پایه حلال استفاده از سیستم تصفیه و بازیافت و همچنین تهویه هوا ضروری است. رعایت این موارد به این خاطر است که بشود ترکیبات آلی فرار را کنترل کرد. درصورتی‌که هنگام استفاده از رنگ‌های پودری چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد.
از مزایای دیگر رنگ پودری الکترواستاتیک این است که سطح ایجادشده براق خواهد بود و پوشش رنگی نسبت به رنگ‌هایی که پایه حلال هستند، سه برابر مقاوم‌تر است.باید به این نکته اشاره کرد که این نوع از رنگ تاثیر‌پذیر نیست؛ درواقع شرایط آب‌وهوا مثل رطوبت و دما بر روی رنگ پودری موثر نیست، و سطح آن اصطلاحاً پوست پرتقالی  یا گلوله گلوله نمی‌شود.همچنین کیفیت کار نقاش هم در رنگ آمیزی فلزات در رنگ‌های پایه حلال اثرگذار است درحالی‌که رنگ پودری الکترواستاتیک از طریق باردار شدن به سطح فلز می‌چسبد و این عامل دیگر وابستگی به شرایط آب و هوایی یا عوامل انسانی ندارد.از دیگر مزایای رنگ‌ پودری الکترواستاتیک علاوه بر صرفه اقتصادی این است که به دلیل عدم نیاز به حلال با محیط ‌زیست نیز سازگارتر میباشد.

رایج ترین روش پاشش پودر الکترواستاتیک

متداولترین روش پاشش پودر بوسیله پیستوله الکترواستاتیک است که دو نوع روش برای شارژ الکتریکی  آن وجود دارد.

۱-روش شارژ کرونا : عملکرد آن به اینصورت است که بر اثر اختلاف ولتاژ بین پیستوله و محصول باعث شارژ ذرات پودری شده و آنها به سمت محصول می روند.
۲-روش شارژ ترایبو: بر اثر مالش با سطوح داخلی پیستوله الکترواستاتیک شارژ و با برخورد ذرات پودر با سطح داخلی پیستوله ( از جنس تفلون) بار الکتریکی را از دست می دهد به کمک جریان هوا به سمت محصول پرتاب می شود.

رنگ های مایعمقایسه رنگهای مایع با رنگهای پودری الکترواستاتیک

رنگهای مایع بیشتر برای سطوح فلزی بهتر می باشد یا رنگ های جامد پودری؟ حقیقت این است که هر دو نوع برای پوشش سطح فلزات موثر میباشد و مزایای خاص خود را دارند با این حال برای انتخاب درست باید ابتدا خصوصیات ،ویژگی ها ،معایب و مزایای رنگ های مایع و جامد پودری را بیشتر بشناسیم.که در این قسمت توضیح خواهیم داد.پوشش نهای که بر فلزاتی مثل آهن و فولاد اعمال میشود تنها برای زیبایی نیست اگر سطح فلزاتی که آهن دارند بدون حفاظ در برابر اکسیژن باشد،دچار زنگ زدگی،فرسایش و پوسیدگی میشود.پس پوشش فام باید توان محافظت در برابر زنگ زدگی داشته باشد.برای پوشش دهی و محافظت از سطح فلزات میتوان هم رنگهای مایع سنتی و هم از رنگهای پودری صنعتی استفاده کرد.

کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

خرید و فروش عمده رنگ کوره ای در تبریز

خرید و فروش عمده رنگ کوره ای زرین فام، با مناسب ترین قیمت عرضه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *