فروش رنگ های پودری و صنعتی با کیفیت

فروش رنگ پودری

رنگ کوره ای چیست

در طراحی مبلمان شهری پوششهای رنگی  که عمل خشک شدن آن به کمک حرارت کوره انجام می گیرد رنگ کوره ای گفته می شود. این پوششها معمولا بصورت سیستم های تک لایه اعمال می گردند و در صنایعی مورد استفاده قرار می گیرند که علاوه بر جنبه تزئینی، جنبه حفاظتی نیز مطرح باشد.

از قبیل صنایع اتومبیل سازی، صنایع فلزی، ساخت لوازم خانگی، کابینت آشپزخانه، ماشین لباسشویی، یخچال، اوازم اداری، کولر، آبگرمکن، صنایع آلومینیوم، مبلمان شهری (شامل نیمکت،سطل زباله، پایه چراغ، فلاور باکس ، خرید آلاچیق) و غیره … .

این رنگها مقاومت خوبی در مقابل آب، مواد پاک کننده، مواد شیمیایی معمولی و… دارند. پوشش های پودری برای اولین بار در اوایل ده ۵۰ میلادی در ایالت متحده آمریکا حضور یافتند که صرفاً عبارت بودند از: پودر رزین اپوکسی، پیگمنت و چند ماده افزودنی دیگر گه همگی در مخلوط کن هایی با تیغه Z شکل و یا آسیاب گلوله ای مخلوط و همگن می گردیدند. در سال ۱۹۶۱ یک موسسه آلمانی از اکسترودر همراه با حرارت برای تولید پیوسته خمیر رنگ پودری استفاده کرد که این روش، با وجود سرعت کند واکنش رزین موجود آن زمان پیشرفت بزرگی در جهت افزایش سرعت و حجم تولید محسوب می شد. در آن زمان روش کاربردی رنگ کوره ای تنها با روش بستر سیال (F.B) بود که در این روش قطعه مورد نظر ابتدا تا دمای مشخصی داغ می شد و بعد در داخل حمامی از پودر های معلق در هوا فرو برده می شد. و در نتیجه پوشش ضخیمی از پودر بر روی سطح می نشست. این روش بسیار گران تمام می شد و کاربرد آن به موارد خاصی مانند عایق کاری و یا ایجاد پایداری در برابر خوردگی محدود می شد.

در طی همان سال روش الکترواستاتیک برای رنگ آمیزی با رنگ های پودری توسط کمپانی شل (shell) در انگلستان ابداع گردید و از سال ۱۹۶۲ هم زمان با شروع استفاده از این روش، طی ۱۰ سال رشد بسیار زیادی در صنعت تولید رنگ های پودری مشاهده شد بطوریکه در مقایسه با سایر صنایع نوپا چشم گیر بود. این نوع پوشش ها اگرچه در خاور دور با اقبال روبرو شد ولی در اروپا و امریکا مورد توجه واقع نشد. علت آن گران قیمت بودن این نوع پوشش های پودری در مقایسه با سایر انواع و نیز عادت کردن بازار مصرف اروپا به رنگ های اپوکسی ،پلی استری و هیبریدی بود که باعث شد پوشش های اکریلیک با وجود کیفیت خوب با استقبال رو به رو نشود.

فروش رنگ پودری

اماده‌سازی و رنگ‌آمیزی قطعه در روش پس گرما

در مرحله چربی‌گیری روش کار بدین صورت است که قطعه مورد نظر را در یک وان مخصوص قرار می‌دهند سپس اسیدهای قلیایی را تا دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد گرما داده و قطعه را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در آن غوطه‌ور می‌کنند تا آلودگی‌ها و چربی‌های سطح آن پاک شود. بعد از مرحله چربی‌گیری نوبت به شستشو می‌رسد. در این زمان آب ولرم به صورت اسپری بر روی قطعه پاشیده می‌شود تا مواد قلیایی باقی‌مانده از مرحله چربی‌گیری از روی سطح مورد نظر پاک شود. در مرحله سوم مواد فسفاته را بر روی قطعه به وسیله اسپری یا غوطه وری اعمال می کنند.

و در مرحله چهارم هم رنگ‌آمیزی به وسیله تفنگ‌های مخصوص رنگ پودری بوده و مرحله آخر نیز قرار دادن قطعه رنگ شده در کوره و پخت است. در هنگام پخت باید به نکات مختلفی توجه کرد. برای مثال دمای پخت رنگ‌ پودری در کوره بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و زمان پخت آن هم بین ۱۰ تا ۲۵ دقیقه است. اگر دمای پخت پایین‌تر از حد مورد نیاز یا زمان پخت کمتر از زمان معمول باشد، مقاومت مکانیکی و شیمیایی رنگ حاصل شده ضعیف می‌شود و در بعضی از رنگ‌ها به خصوص رنگ‌های چکشی باعث ظاهر نامطلوب رنگ خواهد شد. حال اگر پخت رنگ‌ها در کوره با دمایی بیش از دمای معین یا زمانی بیشتر از زمان تعیین شده باشد، باعث می‌شود رنگ‌های براق مات شده و پوشش پودری ایجاد شده نیز تغییر رنگ دهد.

فروش رنگ پودری

استفاده از رنگ الکترواستاتیک چه مزایایی دارد

  • فرآیند رنگ‌ آمیزی با این نوع از رنگ‌ها آسان است.
  • با وجود ایجاد لایه‌ای نازک از رنگ، پوشش دهی و دور پوشانی مطلوب دارد.
  • تنها با یک لایه رنگ خواص عالی فیزیکی و شیمیایی مطلوبی برای محصول به وجود می آید.

 

کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

فروش رنگ های کوره ای

مرکز خرید و فروش رنگ های کوره ای باکیفیت

خرید و فروش رنگ کوره ای با کیفیت در انواع مختلف از طریق وب سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *