لیست قیمت انواع دستگاه پاشش رنگ پودری

قیمت دستگاه رنگ پودری الکترواستاتیکفروش دستگاه پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک، با گارانتی معتبر، با ارائه مناسب ترین قیمت به خریداران گرامی در سراسر کشور انجام می شود.
شرکت زرین فام، با سال ها سابقه کاری درخشان در زمینه تولید و فروش انواع رنگ پودری الکترواستاتیک و حتی جدیدترین کاغذهای دکورال آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز است. جهت دریافت مشاوره تماس حاصل فرمائید.

تاریخچه دستگاه رنگ پودری:

پوشش های رنگی اولین بار در اوایل دهه ۵۰ میلادی در ایالات متحد آمریکا پدید آمد. که عبارت بودند از: رزین اپوکسی، پیگمنت و چند ماده دیگر که در ترکیب با هم دیگر به عنوان رنگ پودری به کار می رفتند. همگی در مخلوط کن هایی با تیغه z مانند، همگن میگردیدند. روش استفاده از آن به این شکل بود که ابتدا قطعه موردنظر تا دمای مشخصی داغ میشد. سپس در مخزنی از پودر فرو می رفت. مخزنی که پودر های در آن معلق بودند که با وارد شدن قطعه داغ به آن پوشش ضخیمی از رنگ بر روی سطح آن ایجاد می شد.( روش بستر سیار F.B)  البته این روش بسیار گران تمام می شد و کاربرد آن به موارد خاصی مانند عایق کاری و یا ایجاد پایداری در برابر خوردگی محدود می شد.
این شیوه به صورت متوالی مورداستفاده بود. طی همان سال روش الکترواستاتیک توسط موسسه شل، واقع در انگلستان ابداع گردید. طی ۱۰ سال، استفاده از این روش، رشد بسیار زیادی در صنعت تولید رنگ های پودری مشاهده شد. به گونه ای که در مقایسه با صنایع نوپا چشم گیر بود.
با وجود اینکه مصرف رنگ های پودری پایه اپوکسی، رشد چشمگیری داشت؛ اما دارای معایبی برای وسایل بیرون از خانه بود؛ از جمله اشعه ماورا بنفش خورشید از براقیت آن می کاست که همین باعث ترک خوردگی لایه پوشش میشد. به همین بسیاری از موسسات شیمیایی تحقیق روی رزین هایی با کارایی بالاتر را شروع نمودند.
رنگ های پودری بر پایه رزین پلی استر برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ به بازار عرضه شد و پخت آنها در کوره با دمای ۳۰۰ درجه و به مدت ۲۰ دقیقه صورت میگرفت.
مشکل عمده این نوع پوشش ها تولید گاز طی فرایند پلیمریزاسیون در مرحله پخت می باشد. به این صورت که طی عمل سخت شدن لایه رنگ در اثر واکنش های تراکمی گاز ایجاد می شود و براثر سخت شدن سریع سطح بیرونی لایه رنگ، گاز در داخل لایه حبس شده و باعث ایجاد ناهمواری در سطح و گاهی باعث ایجاد شدن سوراخ های ریز و متعدد  در سطح پوشش میگردد. از سال ۱۹۷۲ نسل دوم رزین های پلی استر تولید شدند. این رزین ها دارای گروه عاملی اسیدی بودند و برای کاربرد پوشش های پودری مناسبتر به نظر میرسیدند.

پوشش های رنگ پودری

اولین پوشش های پودری پلی استری:

با پخت سریع در سال ۱۹۷۴ به بازار عرضه شد. از سال ۱۹۷۶ استفاده از آن گسترش بسیار زیادی یافت. در سال ۱۹۸۳ بعد مطرح شدن مشکل سمی بودن برخی از مواد اولیه ، اولین رنگ پودری پلی استری بدون TMA به بازار عرضه شد. پوشش های پودری آکرلیک در ژاپن بیشتر مورد استفاده قرار گرفت و تلاش میکردند که از این نوع رزین پوششی تهیه شود. که جایگزین رنگ های مایع آلکید گردد.
این نوع پوشش ها به علت گران بودن قیمت در مقایسه با سایر انواع و عادت کردن مصرف اروپا به رنگ های اپوکسی، پلی استری و هیبرویدی در اروپا و آمریکا مورد توجه واقع نشد.
پوشش های کلی گرما سخت را بر اساس نوع رزین به گروه های زیر تقسیم بندی میکنند:
۱٫ اپوکسی
۲٫ پلی استر-پلی اپوکسی (TGIC)
۳٫ هیبروید
۴٫ پلی اورتان
۵٫ آکرلیک
از دلایل افزایش میزان مصرف پوشش های پودری، عدم استفاده از ترکیبات آلی فرار و حلال های آلی، حداقل گاز های خروجی از کوره به هنگام پخت، کم بودن ضایعات و دور ریز هنگام فرآیند تولید و مصرف و..همگی از دلایلی هستند که رنگ های پودری را از نظر زیست محیطی یک پوشش برتر معرفی میکند.

فروش رنگ پودری الکترواستاتیک

چه زمانی از رنگ الکترواستاتیک استفاده کنیم؟

رنگ آمیزی الکترواستاتیک روش ارجح برای تمام قسمت هایی است که نیاز به رنگ قوی و بادوام دارند، که حتی در برابر ضربه و سایش مقاوم باشند.
رنگ الکترواستاتیک را می توان با هر رنگی ساخت و می تواند دارای پوشش های مختلفی از منظر براقیت، فلزی و…باشد. میتواند با خواص ویژه مثل آنتی باکتریال برای استفاده های پزشکی به کار رود.
رنگ آمیزی الکترواستاتیک محدودیت هایی هم دارد. آن پوشش ضخیمش که آن را بسیار مقاوم می کند، استفاده از آن برای قطعاتی که نیاز به دقت بالاتری دارند دشوار می سازد. بدون شک پوشش پودری یکی از بهترین فرآیندها برای قطعات فلزی است. این پوشش بسیار باکیفیت و در عین حال با دوام در برابر خوردگی و ضربه است.
جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

فروش دستگاه پاشش

تخصصی ترین مرکز تعمیر و فروش دستگاه پاشش

رنگ پودری و صنعتی که به آن رنگ کوره ای هم گفته میشود به صورت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *