خرید و فروش رنگ های کوره ای در اهواز

خرید و فروش رنگ پودری

بهترین و با کیفیت ترین رنگ های پودری را با قیمت مطمئن از زرین فام خریداری کنید. رنگ های پودری کوره ای دارای قابلیت چسبندگی و دوام بسیار بالا و مقاومت در برابر عوامل شیمیایی می باشد.

رنگ کوره ای و انواع آن

بطور کلی رنگ های کوره ای به ۲ دسته رنگ کوره ای مایع و رنگ کوره ای پودری دسته بندی می شوند.عملیات رنگ کوره ای غالبا بصورت تک لایه ای پوشش داده می شوند و کاربرد های متنوعی دارند. رنگ کوره ای عمدتا در صنایع اتومبیل سازی، صنایع فلزی، لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی، کابینت سازی و … و لوازم اداری کاربرد دارند. یکی از ویژگی های بارز رنگ کوره ای مقاومت بالای آنها در برابر عوامل خارجی مثل شوینده های شستشو و عوامل جوی می باشد.

اساس روش رنگ آمیزی الکترواستاتیکی را می توان اِعمال یک پوشش مناسب رنگ بر روی سطوح فلزی دانست که ناشی از قانون جذب میان ذرات باردار مثبت و منفی است. رنگ کوره ای به انگلیسی Furnace color معنا میشود.

خرید و فروش رنگ کوره ای

دسته بندی پایه رنگ برای ساخت رنگ کوره ای

۱- آلکید آمین: این دسته رنگ ها که بر مبنای روغن های خشک نشونده مانند روغن نارگیل یا روغن کرچک می باشند. یا بر پایه روغن سویا از روغن های نیمه خشک شونده هستند و از ترکیب رنگ های پایه آلکیدی و آمینو زرین می باشند.
نقش آمینو رزین بسیار تاثیر گذار در تحکیم، مقاومت شیمیایی و ماندگاری رنگ بوده است و بصورت حد واسط عمل می کند و در رنگ های کوره ای استفاده می شود.
رنگهای کوره ای که با آلکید ملامین در بدنه خودروها ساخته می شوند بسیار مقاوم می باشند. قابلیت تا ۱۹۰ درجه سانتیگراد را دارند. از این رو در کارشناسی رنگ خودرو، کارشناسان این چنین مواردی را می توانند متوجه شوند.

۲- اپوکسی استر: که از ترکیب واکنش گرای استر با رزین های اپوکسی و اسیدهای چرب می باشد. مزیت استفاده از ذرات اپوکسی استر این است که وقتی از اسیدهای چرب غیر اشباع استفاده می شود، رزین های قابل مصرف در محیط های هوا خشک خواهند بود.
اگر بخواهید در بدنه خودرو چسبندگی خوبی ایجاد کنید از ترکیب اپوکسی استر و رزین ملامین فرمالدئید و اوره فرمالدئید کوره ای استفاده کنید که ویژ گی های خوبی مانند مقاومت شیمیایی بالای در آنها به وجود می آید. زیرا انعطاف پذیری آنها و مقاومت در برابر ضربه را در مقایسه با پوشش های آلکیدآمین بیشتر می باشد.
۳- آکریلیک: این رنگ پایه که دارای ویژگی های چون مقاومت بالای آنها است. در برابر مواد شیمیایی، چسبندگی فوق العاده آنها و در برابر حلال ها و عوامل جوی قدرتمند بوده، در فلزات آهنی و غیر آهنی مورد استفاده قرا می گیرد.

خرید و فروش رنگ کوره ای

کوره و رنگ کوره ای

در تعریف این نوع این رنگ در اصل هیچ تفاوتی بین دیگر انواعش نیست و در اصل رنگ کوره ای یک روش و ابزاریست برای بالا بردن کیفیت در کار می باشد. ولی عموم مردم برداشت و استدلال های نادرستی از رنگ کوره ای دارند و بر این باورند که این روش به این صورت است که می بایست بدنه ی خودرو خود را رنگ کرده و سپس ماشین خود را در معرض یک نور شدید یا حرارت و یا حنی در محفظه ای شبیه کوره همراه با دمای متناسب قرار دهند. ولی این طرز فکر و باور اشتباهی است که همه دارند. این عمل نه تنها مناسب نبوده بلکه کیفیت پایین تری از رنگ های معمولی در بدنه خودرو ایجاد می کند.

کوره، محفظه ای عاری از هر گونه ذرات پراکنده در هوا مانند گرد و غبار بوده که درون این محفظه هوای کاملا تمیزی جریان دارد. که این عوامل محیطی بر روی رنگ بدنه خودرو بی تاثیر می باشند. یعنی محیط ایزوله می باشد و همان اندک هوای تمیزی هم که در کوره موجود می باشد فیلتر می شود. که در این میان بیشتر افرادی که در این زمینه ها فعالیت دارند با در نظر نگرفتن عوامل جوی و حتی با ایجاد کردن محیط های غیر استاندارد شبیه اتاقک های پلاستیکی برای رنگ کاری اقدام به انجام این کار می کنند که روشی نادرست می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و فروش:
مهندس خادمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135510012
صفحه اینستاگرام: @zarrin__fam

همچنین ببینید

دستگاه پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک

قیمت بهترین دستگاه پاشش رنگ پودری

شرکت زرین فام؛ فروش دستگاه پاشش رنگ پودری با بهترین قیمت و کیفیت، تعمیرات تخصصی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *